הודעה חדשה: התקבלת לעבודה

האם שימוש בהודעות טקסט, וואטסאפ ומיקרו-קופי מעניין יכול לשפר את חוויית הגיוס עבורכם ועבור המועמדים שלכם?
ספוילר: כן. מאוד

אפשר להניח בבטחה שאחוז גבוה מהאוכלוסיה הרלוונטית לתפקידים להם אתם מגייסים, הם צרכני טכנולוגיה קבועים ובתדירות שימוש יום-יומית. ניתן כיום לסנכרן די בקלות את הטלפון הנייד עם כל מקור הודעות שהוא, ולהקצות לכל אחד מהם צלצול ייחודי וברור שירמז על מידת ההתרגשות שצפויה מהתוכן. בין אם מדובר בכתובת המייל האישית, הכתובת מייל של העבודה, פייסבוק, לינקדין וכל אפליקציה אחרת, הכל בסופו של יום יופיע על אותו המסך. ועדיין, לכל פורמט יש אסוציאציה אחרת והשפעה שונה על הקורא - או כמו שמקלוהן כבר אמר: "המדיום הוא המסר".

אישי יותר, קל יותר, מהיר יותר

המחשבה הראשונה שעולה בעיני רבים כאשר נשאלים על נושא זה היא - איפה עובר הגבול? בין רשמי ומרוחק לבין מכובד, בין אישי ומעניין ולבין זול. מחקר שנערך לאחרונה על ידי Yello - חברת תוכנה מתחום הגיוס, מראה כי 86% מהנשאלים בני דור המילניום בעד שימוש בהודעות טקסט בענייני עבודה רשמיים, ורואים בזה היבט חיובי של שימוש בהתפתחות הטכנולוגית. תחום הגיוס אינו שונה. 

לשימוש בהודעות טקסט בתהליכי הגיוס של החברה, לצורך עדכון המועמדים בשלבים השונים, יכולים להיות מספר יתרונות ברורים. הודעות כאלו לרוב נגישות יותר מאשר אי-מיילים או שיחות טלפון ממספר לא מזוהה (שבדרך כלל מסוננות בלי הפסקה או מופנות ל-ריק שהוא 'המענה הקולי'). הפורמט מאפשר נוסח קצר, ענייני ולא מסורבל. בנוסף, המסר המועבר בהודעה יכול להיות אישי יותר, ואם כבר קצר ואישי - שיהיה גם מעניין.  

אם יצא לכם לגלוש בשנים האחרונות לעמוד אינטרנט חסר יעד ובכל זאת להעלות חיוך - כנראה שנתקלת ב-מיקרו קופי איכותי. זהו מושג יחסית חדש שעלה לתודעה בשנים האחרונות, ומימושו אצלכם בארגון יכול להיות ההבדל בין יצירת קהילת מעריצים לבין לקוחות לא מרוצים. לדוגמה, כולנו מקליקים לעתים על קישורים או מקלידים כתובת אינטרנט שלא מובילה לשום מקום. בשנים האחרונות, המון אתרים של מגוון חברות מפנים לעמוד שגיאה ייחודי ומעוצב, בו יש הודעת "התנצלות" מחוכמת במקום אותה הודעת שגיאה מוכרת עם קוד 404 מרתיע וללא הסבר.

 אז איך הגענו משימוש בהודעות טקסט בתהליך הגיוס, לעמודי שגיאה מגניבים באינטרנט? - מסר ש"קל יותר לבלוע". המציאות היא שלכל תפקיד חדש הנפתח אצלכם בחברה כיום תראיינו בין שלושה לעשרה מועמדים בממוצע. מול כל אחד מאלו תצטרכו לנהל תהליך  מתמשך של תיאומי ראיונות נוספים, מבחנים מקצועיים, עדכונים לגבי חוזה שנשלח ומחכה לחתימה, ולרובם תצטרכו להודיע מתישהו בדרך כי אינם ממשיכים הלאה (רצוי עד שבועיים - במסגרת החוק). 

תמיד תוכלו להרים טלפון לכל אחד מהמועמדים ולעדכן, או לשלוח אימייל רשמי בו אתם מודיעים כי "צר לכם להודיע שהמועמד אינו נמצא מתאים להמשך התהליך". אבל אפשר גם לשלוח מסר בהודעת טקסט קצרה בה כתוב מסר אישי , נעים וקל יותר לעיכול. לדוגמה, הנה אחד האהובים עלינו:

היי, רק רצינו להודיע לך ש... עברת שלב בתהליך! בקרוב נתאם לך ראיון שני. מחזיקים לך אצבעות. הצוות ב-***"

לכל חברה יש את הזהות שלה. המסר והפורמט שתברחו להעביר למועמדים שלכם צריך לשקף הטון והתדמית שאתם רוצים לשדר. תשקיעו בחיפוש הדרך הנכונה עבורכם. ואם יש לכם עוד רגע פנוי - כנסו לראות עוד כמה עמודי שגיאה מוצלחים - Best 404's

אהבתם? תחלקו עם חברים

טלפון

03-7510130

פקס

03-7510180

שעות פעילות

ימים א - ה / שעות 8:00 - 18:00

אימייל

apply@focusgroup.co.il