איך שומרים על העובדים שלכם מרוצים?

החל במקרר עמוס בירות, מנוי נטפליקס ועד חדר משחקים עם הפיפא האחרון שיצא. חברות מוציאות המון כסף על מנת שעובדיהם ישארו מרוצים. להטבות טרנדיות ושוות בהחלט יש מקום בימינו. אבל חזון משותף בין העובדים למותג, ותחושת משמעות בעבודה יכולים להשפיע הרבה יותר על שביעות הרצון של העובד.

למרות השיפורים הניכרים בתנאי העבודה של עובדים בחברות נחשבות בארץ ובעולם - מרבית העובדים עדיין אינם מרוצים ושקועים בעבודתם.
סקר שנערך לאחרונה בארה"ב מראה כי 70 אחוז מעובדים אמריקאים לא מחוברים (Engaged) לעבודתם. ככל שמחקרים נוספים נערכים בנושא זה, מתגלה ההבנה כי אירועי חברה מפוארים, מכונת נספרסו במטבח הקומתי, חדר מנוחה מפנק ועוד, אינם משאירים את חותמם לאורך זמן. אלו הופכים להרגל ולא באמת מפצים על חוסר העניין של העובד בערכי החברה, מטרותיה ושאיפותיה לטווח הארוך.

המציאות היא שקשה להתעלם מהיתרונות שנלוות לעובדים מרוצים. סקר נוסף שנערך בנושא מצא כי תפוקת העבודה עולה משמעותית בקרב עובדים המתארים עצמם כמרוצים מעבודתם, בשיעור של 21%. ניתן לראות זאת בזמן ההשקעה העולה בפרוייקטים ומשימות, פחות "לחץ בית", והשפעה סביבתית חיובית על שאר העובדים.

בנוסף, עובדים המרוצים מעבודתם "שומרים על בריאותם". המחקר מצא כי אלו ממשים 10% פחות מימי המחלה המגיעים להם. חברו את כל הנתונים הללו יחד, ונראה שעסקים כיום אינם יכולים להרשות לעצמם עובדים לא מרוצים. אבל גם ללא מחקרים, כל מנהל טוב יודע אינטואיטיבית שעובד מרוצה מפיק מעצמו יותר ובכך תורם לחברה. אז למה בכל זאת לא הצליחו לפצח מה עושה עובדים - מרוצים? מסתבר שנמצא לאחרונה תהליך יעיל לטובת העניין, והוא לא כזה מורכב.

1. לבחור את העובד המתאים ביותר לתפקיד

זה נשמע די מובן מאליו. אבל עובד אשר עוסק בתפקיד לא מאתגר, או לחילופין, מאתגר מדי עלול להיות מתוסכל מאוד משגרת היום יום שלו ולפתח במהרה חוסר שביעות רצון מתמשך. בנוסף, חשוב לבחור עובדים אשר באמת מתחברים לערכי המותג, לעשיית החברה, לראיית המנהלים הישירים שלהם ומאמינים כי המוצר או השירות שהחברה מספקת - אכן שווה לטרוח עבורו. תחושת מחויבות שכזאת לא ברת תחליף על ידי אף הטבה שהיא. מעסיקים צריכים ללמוד לסרב למועמדים, מרשימים ומנוסים ככל שיהיו, אם אלו אינם מתלהבים מעשייתם העתידית בחברה.

2. יחס הוגן

זהו עוד רכיב חשוב במרדף אחר שמירה על מורל גבוה בקרב העובדים שלכם. תשלום הוגן עבור העבודה הנדרשת מהעובד עבור תפקיד מסוים הוא גורם משמעותי בשביעות רצונו. בין אם השכר תואם את הסטנדרט בשוק או לא, זה פחות משנה. תחושת העובד שעבודתו מוערכת על ידי שכר הולם תשפיע משמעותית על עשייתו. קידום הנושא מצד ההנהלה יכול להיות פשוט למדי. בין אם מדובר בהסכמה מראש על מדרגות שכר, קידומים צפויים, בונוסים ברורים והתנאים לקבלם - כל זאת הופך את חוויית העבודה למשמעותית ומתגמלת בהרבה. 

3. חיים מחוץ למשרד

הפיתוי של חדר משחקים במקום העבודה יכול להיות גדול. ועדיין, אין זה מתחרה באפשרות - ללכת הביתה. בין אם מדובר בעובד צעיר או מבוגר, איזון חיים-עבודה הוא המפתח. לכולנו יש תכניות מחוץ לשעות העבודה המהווים חלק מהגשמתנו האישית. חשוב לאפשר לעובד לסיים את משימותיו בזמן סביר, כך שישאר לו פנאי לקיים תחביבים, מערכות יחסים, שעות מנוחה מספקות וכל מה שעולה על רוחו כאשר הוא מבלה מחוץ למשרד.

4. מילה טובה על משימה שבוצעה היטב

חשוב לחגוג את הצלחותנו. כאשר עובד עושה את עבודתו נאמנה ואף מעל לציפיות, חשוב לציין זאת בצורה בה יבין כי סוג עבודה זה מוערך על ידי החברה וראוי לציון. בין אם מדובר ביצירת תחרות פנימית ברוח טובה בין העובדים, או עידוד השיפור האישי של עובד בין פרויקט אחד לאחר - חשוב להבדיל ולהציף עבודה שנעשתה היטב. זה עלול להישמע פשוט - אבל העיקר, שזה עובד.

לסיכום, אל תמעיטו בערך הוקרת תודה, תגמול הולם, פרגון על חיים מחוץ למשרד ובחירת האדם המתאים ל-די.אן.איי החברה.
הטבות ותגמולים מפנקים יכולים להיות דבר נהדר. אבל גם PS4 לא מפצה על 45 שעות עבודה בשבוע שמרגישות כמו נצח.

אהבתם? תחלקו עם חברים

טלפון

03-7510130

פקס

03-7510180

שעות פעילות

ימים א - ה / שעות 8:00 - 18:00

אימייל

apply@focusgroup.co.il